tisdag 16 augusti 2011

Amalgamfri

ÄNTLIGEN!!!!!!!!!!!
Nu är skiten borta ur munnen. Ler

Så här tjusig är man under tiden man är hos tandläkaren:

Först får man ligga med en tuss med bedövningsmedel på. – Så inte bedövningssprutorna ska kännas
så mycket.

DSC02855

Sedan börjar “påklädningen”...

DSC02856

DSC02858

DSC02857

Så där. Nu är skyddet på plats.
Bara tänderna som ska borras ur sticker fram.

DSC02859

Sen får man andningsmask med syrgas och ögonskydd.
Nu är jag “färdigklädd”.

Eftersom jag inte kunde se, så hjälpte snälla tandläkaren Lena på
Kristallenkliniken till att knäppa kortet. Skrattar

DSC02861

Sedan började de jobba.

Jag tillbringade ett par timmar i den där tandläkarstolen idag,
men nu är allt amalgam borta ur min mun. Ler
Det var de sista tre lagningarna som rykte idag.

En av tänderna ska det sättas en porslinskrona på, så de provade ut till den också, och så fick jag en provisorisk lagning i den tanden.

Nästa torsdag ska jag tillbaka och sedan är det alldeles klart med den här "renoveringen".

Idag fick jag en reaktion efter tandläkarbesöket, och jag har haft väldigt ont i huvudet och kroppen.
Bihålorna värker också.
Totalt slut är jag dessutom, och jag störtade i säng rätt snart efter det att jag kom hem.

Men först firade jag med lite bubbel. Ler

Snapshot_20110816_46

Snapshot_20110816_49

Sugrör var nödvändigt, eftersom bedövningen inte hade släppt då, och det verkar så dumt
att hälla in något i ena mungipan som förmodligen lika snabbt skulle komma ut genom den andra. Blinkar

Nu ska jag snart tillbaka till sängen igen.

Om det här INTE är en reaktion på amalgamet, så håller jag nog på att dö tror jag. Blinkar
Njae… Riktigt så illa är det väl inte, men jag känner mig rejält ämlig,
och jag hoppas och tror såklart det kommer av kvicksilvret.

Ont, det gör ont, men det kan bara bli bättre. Ler

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Hur mår du idag? Ingenstans på din blogg kan jag läsa något om antioxidanter. Sade inte proffsen på Kristallen-kliniken något om vikten av det? Gjorde ni sanering utan att du åt antioxidanter?

Mvh/R.C.

Karin sa...

Hejsan!
Än så länge är jag inte riktigt "normal".
Jag har fortfarande ett rätt stort sömnbehov, och har ganska ofta ont i kroppen. även om det är bättre än innan jag började med saneringen.
Bra mycket bättre faktiskt, trots att jag nu jobbar en del, och har fullt upp i min vardag. (Tidigare har jag varit hemma på heltid i fem år.)
Det tar ju upp till ett par år innan kvicksilvret lämnat hjärnvävnaden, så jag hoppas fortfarande på att bli ungefär som vanligt folk. :D
Du har rätt i att jag varit dålig på att påtala detta med antioxidanter, men det finns faktiskt med lite om det i bloggen i alla fall. (Men inget påpekande om hur viktigt det faktiskt är, vilket väl var lite tokigt... - Men när man är lite amalgamskadad, så missar man lätt grejer... :/)
Självklart har jag ätit antioxidanter och selén, och gör det fortfarande.)
Det står i det första inlägget (Som också finns under rubriken Bakgrund-Uppvaknandet som en sida här i bloggen.
I det andra inlägget http://kvicksilversjuk.blogspot.com/2010/03/dagen-efter.html skriver jag också att jag tar alger antioxidanter med selen och aloe-vera.
I min vanliga blogg har jag ju också skrivit om det ibland, men där är det ju mycket att plöja genom om man ska hitta något... :D
Jag har i alla fall nämnt vikten av det (och publicerat länkar till sidor man bör läsa) både här och i min vanliga blogg. T ex här: http://karin.hermansro.se/2010/02/28/oj-vad-det-snurrar/
Dessutom hoppas jag verkligen att folk inte bara läser en blogg, och bara tar till sig vad som finns publicerat i den, innan de börjar en sanering! Det här är bara en liten rapport om min sanering, och inte tänkt att använda som en bruksanvisning.
SJÄLLVKLART har Kristallenkliniken påtalat vikten av att äta antioxidanter och selén. Men det missade jag att skriva om, eftersom jag redan på egen hand börjat med utrensande och stärkande produkter på egen hand, långt innan jag kontaktade dem.
Om du själv funderar på en amalgamsanering, så se till att skaffa så mycket kunskap du kan innan du sätter igång. Amalgamskadefonden skriver väldigt mycket bra, men läs gärna på flera andra sidor också, och googla på amalgamsanering och låna böcker på biblioteket.
Tack för din kommentar! :) Hoppas du får en trevlig helg!

Anonym sa...

Tack och tack själv för det utförliga svaret! Ursäkta om jag lät brysk. Själv väntar jag på provsvar av tungmetaller från fecesanalys. Har ett litet inferno då de läkare jag samtalat med avfärdar alla symtom som grundade p.g.a. amalgam. Men jag ska jävlar i mig bli ren även om jag får betala själv. (Lever som en kyrkråtta nu – sparar till sanering). Tragiskt med vetenskapsmän (läkare) som saknar det viktigaste hos en vetenskapsman: vidsyntheten. Men, som en filosof sade: Sanningen avfärdas först, hånas och förlöjligas sedan för att slutligen tas för självklar. Avskyr den fyrkantiga skolmedicinen! Kom du upp i några nivåer av summor så Försäkringskassan ersatte dig eller tog du allt ur egen ficka? (Svaren kanske finns på din andra blogg...)

Mvh/R.C.

Karin sa...

Du var inte brysk. - Du bara påtalade att jag hade missat att informera om något mycket viktigt, mer än i förbifarten.
Som tur är tror jag inte folk BARA kommer hit och läser, och sedan gör en amalgamsanering.
Det finns nog många fler brister, om man börjar granska den som guide betraktat.
Svaren finns i den andra bloggen, men där har jag ju bara sprutat ur mig inlägg, så det är inte lätt att hitta bland allt annat. :D
Jag fick avslag på min sanering, vilket går att läsa även här, om man letar. - Och jag har fått betala allt själv.
Som tur är hade jag inte många lagningar, så hela kalaset har gått på (bara) drygt tiotusen.
Det tog ju enormt lång tid för mig också, just på grund av detta.
Jag hade inte råd att ta det i den takt som jag hade önskat.
Dessutom ingick ju en porslinskrona i mina kostnader, och där hade jag ju i vilket fall som helst fått betala mellanskillnaden på ca 4000 själv. (Eftersom FK bara ersätter det billigast möjliga alternativet, och min tand hade kunnat lagats med plast. Men Kristallenkliniken bedömde att en sån lagning snart skulle kunna gå sönder, så då ville jag satsa på en krona på en gång.)
Det är sorgligt men sant att läkare inte har någon kunskap alls om detta.
Fortfarande undervisas inte blivande läkare under sin utbildning om riskerna med amalgam.
Samma sak är det med tandläkare... :/
Det verkar som om det mörkas en del, och lobbas för att amalgam är ofarligt, fast alla vet att kvicksilver är farligt.
Enligt uppgifter jag har fått så är det USA som bromsar informationsflödet om riskerna med amalgam, och det kan nog stämma.
Om det började erkännas ute i världen att amalgam ÄR farligt, och medborgare i Amerika skulle börja stämma staten för skador, så är risken stor att USA skulle gå i konkurs...
Nu har ju Sverige trots allt erkänt att man kan få skador av amalgam.
Få se vad det kan leda till i förlängningen. - Både för det svenska folket, och för USA som nation...
Hoppas du får igenom din ansökan, och att allt annat också går bra för dig!
Jag önskar att ALLA skulle få sanering betald!
Det är inte enbart för att jag vill alla gott (vilket jag också vill!). Utan också av rent egoistiska skäl.
På sikt skulle vi få en såååå mycket friskare befolkning vi skulle spara en massa skattepengar. - Och jag tror att det skulle sparas in rätt snabbt, för att sedan barra bli mer och mer besparingar.
Tänk bara så många barn som FÖDS med amalgamskador idag... :/
Sorgligt hur det ska vara.... :(

Skicka en kommentar