onsdag 26 maj 2010

Nu börjar det...

Idag ska jag till tandläkaren för mitt första saneringsbesök.
Jag har kontaktat min läkare, och ska försöka få landstinget att betala, men det drar ut på tiden...

För att det ska gå lite snabbare, har jag därför bestämt mig för att börja på egen hand.

En liten amalgamlagning, ska nu tas bort, och det betalar jag själv.

Den 8/6 ska jag till läkaren och ta med en massa gamla läkarintyg, så aka vi pussla ihop min sjukdomshistoria, så han kan skriva ett bra intyg.

Han har i alla fall lyckats gräva fram journaler ända tillbaka till 1992.
Det är toppen, för normalt sett spars ju journaler bara tio år, men här finns de alltså kvar.

1993 gjordes en massa undersökningar, och det är ju jättebra att dokumentationen på det finns bevarat !

Spännande att läsa för mig också, för jag minns nog inte allt som gjorts.
Ska nog be att få ut journalkopior att ha hemma faktiskt.

Nu blir det spännande att se ifall jag reagerar något efter urborrningen av amalgamet också.

När jag fick ta bort en lagning akut tidigare i våras, blev jag ju konstig efteråt.
Men nu har jag förberett mig, genom att varje dag ta antioxidanter och selén.
Dessutom är det ju en liten lagning, och tandläkaren behandlar det ju som just en sanering, och inte bara borrar ur det på ett par minuter, som akuttandläkaren gjorde.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar