onsdag 24 mars 2010

En tand fattigare....

Ja, i går var jag hos tandläkaren igen, med min spräckta tand.
Den gick inte att rädda, eftersom det också fanns sprickor tvärs över tanden.
En spricka hade inte riktigt gått genom tanden, men emaljen var spräckt, och vid minsta belastning skulle den nog komma att spricka helt.
Inget att bygga upp en lagning på alltså.

Har varit forrtsatt mycket trött, men efter tandutdragningen i går kändes det bättre, och hade det inte varit för att jag blödde så, hade jag nog satt igång med att byta plats på några möbler.
Något som jag tänkt göra en evighet nu, men som inte orkats med.
Hade värk i käken, utåt örat om jag låg på vänster sida, så jag tror det var lite infekterat där under tanden.
Något som kan ha gjort att jag var tröttare än vanligt.
Det smakade ju också illa i munnnen, så det verkar ju troligt.
Nu smakar det blod i munnen, vilket inte alls är trevligt, men det lär ju snart gå över.

När bedövningen släppte, gjorde det ont, men det gick snart över, och nu känns det inte så mycket.
Det avhjälps med Ibumetin.

Är nu uppe, för att jag vaknade och var rastlös.
Passade på att ringa min läkare, när jag ändå var uppe på hans telefontid.
Behöver ett intyg till en grej.

Däremot tvivlar jag på att det blir några möbler flyttade i dag heller, för jag harr en tokförrkyld dotter, som varit hemma från skolan sedan i går, och nu har visst jag fått samma virus.
Det gör ont i halsen, och känns tjockt i pannan och örongångarna.
Huvudvärk har jag också.

Vet att jag kan få räkna med en del känningar även av amalgam i några dagar, eftersom det ju även finns inlagrat i tandbenet, och nu frisätts, men det jag känner just nu är absolut relaterat till förkylning.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar