måndag 15 mars 2010

Söndag och måndag

Ja, som sagt tycker jag det är långtråkigt med dagboken, så det blir lite si och så med uppdateringarna... :D

I går var jag trött och lite öm i kroppen, efter massagen i lördags.
Hade lite känning av förkylning också.
Var dock så pigg att vi grorde en utflykt till Gysinge, för att fota.
Det blåste dock så kallt att man nästan kunde ha väntat sig att se en isbjörn på något av isflaken...

I dag har jag varit till tandläkaren igen, med min söndertuggade tand.
Hoppades han skulle kunna ge mig ett besked om ifall den går att rädda, eller om den är helt trasig, men han kunde inte avgöra det.
Inte heller satte han i någon ny lagning, för att "limma" ihop tanden heller.

Däremot blev jag väldigt glad över att han tydligen är väldigt insatt i detta med amalgamsanering, och trodde att jag skulle bli mycket bättre i kroppen och min trötthet om jag tar bort amalgamet. ( Se även min vanliga blogg i dag )
Han berättade om en man han varit med och sanerat, som var bunden till rullstol före saneringen, men som sedan kunde gå utan hjälp.

Det känns väldigt bra att han är kunnig !
Han har själv också sanerat sina tänder för tjugo år sedan, och blev piggare, och kunde koncentrera sig bättre efter det.
Han var övertygad om att jag ska må mycket bättre sedan jag blivit av med amalgamet, och kroppen fått tid att rensa ut kvicksilver ur kroppen och hjärnan, vilket kan ta lång tid.
Ändå... - Nu är jag på gång ! :)

Inget särskilt att anmärka på i kroppen i dag. - En helt vanlig dag ur hälsosynpunkt!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar